04 January 2012

Bermulanya sesi persekolahan 2012


Assalammualaikum….

4 Jan 2012

Hari ini dengan rasminya anak-anak telah memulakan sesi persekolahan bagi tahun yang baru dan penggal yang baru…. Adini – form 2, Al-Amin tahun ni akan menduduki peperiksaan UPSR, Adibah (6 yo) & Amni (5 yo) masing-masing ke tadika.

Seperti biasa, setiap kali sesi persekolahan bermula pastinya mak bapak akan sibuk menguruskan anak maing-masing…. kami tidak terkecuali. Hari pertama ke sekolah, semuanya mesti rapi, dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Rambut kena disisir dengan kemas, kasut putih mesti putih dan bukannya kuning….

BB-01

Semua kena angun awal… termasuklah Adibah dan Amni… walaupun sekolah hanya beberapa langkah dari rumah, tapi nak bersiap tu bukanlah mudah…. nak mandi, pakai baju, ikat rambut… tik tok tik tok, dah pun pukul 8.00am. 8.15am keluar rumah, 8.17am sampai ke sekolah. Sekolah ni sekolah baru bagi Adibah dan Amni… kalau sebelum ni Adibah di tadika Kemas, Amni ke tadika Restu… kali ni kita ubah angin pula… Mudah-mudahan mereka dapat cepat menyesuaikan diri dengan persekitaran yang baru ni…

No comments: