28 June 2011

Tips Kecantikan | Merawat Masalah Bibir Kering

Assalammualaikum…
Apa khabar hari ni? Sheila harap semuanya berada di dalam keadaan sihat hendaknya….
Hari ni Sheila nak berkongsi cerita... Kalau nak tahu, dah bertahun-tahun lamanya Sheila menghadapi masalah bibir kusam, kering dan mengelupas…. dah guna pelbagai pelembab bibir yang sheila gunakan tapi masih sama juga… sedih… Banyak faktor yang menymbang ke arah masalah Sheila ni antaranya kurang minum air dan juga pendedahan terlalu lama dalam bilik berhawa dingin.

image

Sehingga akhirnya Sheila diperkenalkan dengan dua produk hebat Mary Kay khusus untuk mengatasi masalah bibir seperti kusam, kering, mengelupas iaitu “Satin Lips”….
image
APA KATA PAKAR PERUBATAN,
” Bibir mempunyai lapisan perlindungan luar yang amat nipis. Apabila usia meningkat, lapisan yang nipis ini bertambah tipis. Untuk memburukkan lagi keadaan, kulit bibir tidak memiliki kelenjar peluh atau sebum. Tanpa lapisan perlindungan peluh dan minyak semula jadi ini, bibir cepat kering, mudah mengelupas dan menjadi tua lebih cepat berbanding kulit di bahagian-bahagian badan yang lain.”
Satin Lips oleh Mary Kay
Mengikut cara Mary Kay, terdapat dua langkah untuk mendapatkan bibir yang lembut serta mulus…

Langkah 1 : Lip Mask

image
Bukan muka je perlukan masker, bibir pun perlukan masker yang sesuai untuk merawat dan menjaga bibir kita yang nipis ni… cara pakai pun mudah, sapukan di bibir 1-2 minit, lepas tu bersihkan dengan lembut… 

Langkah 2 : Lip Balm

image
Selepas dah sapu mask, apply pula lip balm ni… boleh tahan sehingga 6 jam selepas setiap kali sapuan… tiada bau dan rasa yang tidak menyenangkan…
Paling Sheila suka… harganya sangat berpatutan dan boleh tahan sehingga 11 bulan mengikut cara penggunaan yang ditetapkan.

Berminat dengan produk ni?

Hubungi :

Sheila Wahid (Independent Beauty Consultant),
012.301.3341
rosilawati.wahid@gmail.com
www.marykay.com.my

No comments: