11 June 2013

Jom tanam sendiri | spesis bunga ros pertama

Assalammualaikum.

Hari ni seperti dirancang sheila ke shah alam... misi mencari bunga ros dan juga nak ke jakel. Tapi hanya sempat untuk ke taman bunga ros sahaja.

Jadi, sebagai permulaan ni sheila membeli 2 jenis bunga ros iaitu "golden celebrations" dan "tradescant". Sheila baru kenal dua jenis ni je.. yang lain-lain tu harap maaf.. tak kenal lagi.

Golden celebrations ni warnanya oren manakala tradescant merah hati dan akan bertukar warna kepada pepel.. nanti kita sama-sama tengok ye.

Kedua-dua jenis ros ni jenis yang memanjat... jadi nanti kena le cari pepanjat yang sesuai. Nanti nak tanya pakdin tukang buat pagar kat rumah ni.

Selain daripada pokok bunga ros sheila beli baja dan solutions dia.. harga ahli rm50 sahaja.

Tak sabar nak mulakan projek bunga ros ni.. kalau boleh bertukar jadi kebun bunga ros bagus juga kan... hehehe... berangan je dulu..

Oh ya.. nak beli pasu besar juga 2 biji.. nak tanam bunga... nak tanam bunga...

Kos :
Golden celebrations : RM40.00
Tradescant : RM40.00
Honeybee rose food dan rose care : RM50
Jumlah keseluruhan : RM130.00
Post a Comment