22 February 2013

Aku nak resign!

السلام عليكم

Assalammualaikum...

2-3 hari sudah kisah amah yang mendera anak majikannya yang berusia 4 bulan. Sheila mula tak nak tengok... nak kata tertengok tu tak juga sebab memang sheila klik button play tu kan.. nak kata apa lagi.

Tapi sheila tengok maid tu cam pelik sikit.. dah diangkat lepas baby tu... di tonggang terbalikkan.. kemudian dipujuk-pujuk juga.. lepas tu dera balik... tak paham. Marah memang marah. Kalau orang buat kat anak sheila pun mau angin satu badan tu.

Cik abang tak tengok... jadi tak dapek nak kongsi cerita dan tukar-tukar pendapat...

Bagi isteri yang menjaga sendiri anak di rumah tu.   Alhamdulillah. .. boleh kita didik sebaik mungkin dengan adab dan sahsiah yang sempurna.

Bagi isteri yang bekerja dan bercita-cita nak berhenti kerja ingin menumpukan perhatian pada anak-anak dan rumahtangga... sheila ucapkan tahniah. dan tanamkanlah azam yang tinggi... bukan sembarangan tinggi... tapi betul-betul tinggi...

Rasanya sheila sendiri menunggu 2-3 tahun baru hajat sheila terlaksana. Hanya Allah yang mengetahui bila saat yang sesuai untuk doa kita dimakbulkan. Jadi janganlah berhenti berdoa dan meminta bantuan daripada Allah.


No comments: